MÍMESIS — 2024
Sueños, animales y diapasones. 45 min.
"Los animales hablan. No escriben."
“Animals talk. They don't write.”
William S. Burroughs
«MÍMESIS (Sueños, animales y diapasones)» es una conferencia performática sobre sueños, animales y diapasones a cargo del compositor Julián Galay. Partiendo de una actitud de escucha atenta, se propone investigar las relaciones ocultas entre hechos aparentemente aislados y diversos, como la multiplicación del lenguaje como plaga endémica, el camuflaje acústico de las polillas, los sueños de las arañas y las pesadillas recurrentes de un pájaro diamante mandarin. ¿Cómo sonaría una música compuesta por el inconsciente colectivo de presas y depredadores?
«MÍMESIS (Dreams, animals and tuning forks» is a performative lecture about dreams, animals and tuning forks by composer Julián Galay. Starting from an attitude of attentive listening, he proposes to investigate the hidden relationships between apparently isolated and diverse facts, such as the multiplication of language as an endemic plague, the acoustic camouflage of moths, the dreams of spiders and the recurring nightmares of a diamond mandarin bird. What would a music composed by the collective unconscious of prey and predators sound like?
Encargo del Institut for Postnatural Studies junto al MACBA (Barcelona, España) como parte del programa CRIPSIS en diálogo con la exposición «Una hoja en lugar del ojo» de Daniel Steegmann Mangrané. Estrenada el 12 de abril de 2024.
Commissioned by the Institut for Postnatural Studies and MACBA (Barcelona, Spain) as part of the CRIPSIS program in dialogue with the exhibition «A Leaf in Place of the Eye» by Daniel Steegmann Mangrané. Premiered on April 12, 2024.
Fotos. Photos.
Anna Fàbrega © MACBA
MÍMESIS — 2024
Sueños, animales y diapasones. 45 min.
"Los animales hablan. No escriben."
“Animals talk. They don't write.”
William S. Burroughs
«MÍMESIS (Sueños, animales y diapasones)» es una conferencia performática sobre sueños, animales y diapasones a cargo del compositor Julián Galay. Partiendo de una actitud de escucha atenta, se propone investigar las relaciones ocultas entre hechos aparentemente aislados y diversos, como la multiplicación del lenguaje como plaga endémica, el camuflaje acústico de las polillas, los sueños de las arañas y las pesadillas recurrentes de un pájaro diamante mandarin. ¿Cómo sonaría una música compuesta por el inconsciente colectivo de presas y depredadores?
«MÍMESIS (Dreams, animals and tuning forks» is a performative lecture about dreams, animals and tuning forks by composer Julián Galay. Starting from an attitude of attentive listening, he proposes to investigate the hidden relationships between apparently isolated and diverse facts, such as the multiplication of language as an endemic plague, the acoustic camouflage of moths, the dreams of spiders and the recurring nightmares of a diamond mandarin bird. What would a music composed by the collective unconscious of prey and predators sound like?
Encargo del Institut for Postnatural Studies junto al MACBA (Barcelona, España) como parte del programa CRIPSIS en diálogo con la exposición «Una hoja en lugar del ojo» de Daniel Steegmann Mangrané. Estrenada el 12 de abril de 2024.
Commissioned by the Institut for Postnatural Studies and MACBA (Barcelona, Spain) as part of the CRIPSIS program in dialogue with the exhibition «A Leaf in Place of the Eye» by Daniel Steegmann Mangrané. Premiered on April 12, 2024.
Fotos. Photos.
Anna Fàbrega © MACBA